اخبار

رتبه بندی جهانی QS سال 2022 منتشر شد.

رتبه بندی جهانی QS سال 2022 منتشر شد.

     پایگاه رتبه بندی QS دوازدهمین دوره رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان را منتشر کرد. در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در ۵۱ حوزه موضوعی ارزیابی شده‌اند که دانشگاه‌های ایران در ۱۸ حوزه موضوعی رتبه‌بندی شده‌اند.
بر اساس جدیدترین رتبه بندی اعلام شده توسط این موسسه، در زمینه تخصصی پزشکی که برای سال ۲۰۲۲ اعلام شده است، پنج دانشگاه ایران، در ۶۷۱ دانشگاه برتر دنیا، حائز رتبه شده اند. این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه علوم پزشکی تهران(رتبه بین ۳۰۱ تا ۳۵۰)، دانشگاه تهران(رتبه بین ۵۵۱ تا ۶۰۰)، دانشگاه علوم پزشکی شیراز(رتبه بین ۵۰۱ تا ۵۵۰)، دانشگاه علوم پزشکی مشهد(رتبه بین ۵۰۱ تا۵۵۰) و دانشگاه علوم پزشکی تبریز(رتبه بین ۶۰۱ تا ۶۵۰).

https://www.topuniversities.com/subject-rankings/2022

رتبه‌بندی QS یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که توسط مؤسسه انگلیسی Quacquarelli Symonds صورت می‌گیرد. یکی از رتبه‌بندی‌های مهمی که این پایگاه به صورت سالانه انجام می‌دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است.
رتبه بندی موضوعی QS بر اساس چهار شاخص بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله و  h-index صورت می‌پذیرد و این شاخص‌ها هر کدام با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، جهت معرفی بهترین دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند. بخشی از اطلاعات مورد نیاز رتبه بندی موضوعی QS از طریق پایگاه استنادی اسکوپوس و بخش دیگر نیز از اطلاعات حاصل از نظرسنجی‌ها به دست می‌آید.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید