اخبار

به مناسبت روز جهانی زنان درعلم ،اسامی 13 نفر از بانوان هیات علمی دانشگاه که تحقیقات خود را با موضوع بیماری کرونا منتشر کردند، اعلام شد.

به مناسبت روز جهانی زنان درعلم ،اسامی 13 نفر از بانوان هیات علمی دانشگاه که تحقیقات خود را با موضوع بیماری کرونا منتشر کردند، اعلام شد.

دکتر فاطمه رجعتی به مناسبت روز جهانی زنان و دختران در علم از انتشار اسامی 13 نفر از بانوان هیات علمی دانشگاه که تحقیقات خود را با موضوع بیماری  کرونا منتشر کردند، خبر داد.

مدیر اطلاع رسانی پزشکی و شبکه پژوهش دانشگاه ضمن تبریک این روز به تمامی بانوان پرتلاش در عرصه علم گفت:  در سال گذشته میلادی 13 نفر از بانوان هیات علمی دانشگاه در 12 مقاله علمی پژوهشی با موضوع کووید -19 در مجلات معتبر بین المللی به عنوان نویسنده  حضور داشتند.

دکتر رجعتی افزود: خانمها دکتر زهره رحیمی، دکتر زینب محسنی افشار، دکتر لیبا رضایی، دکتر رویا صفری، دکتر ماریا شیروانی،  دکتر ملیحه دیانی،  دکتر ماندانا افشاریان، ،  دکتر سمیرا جعفری، دکتر ژیلا ایزدی، دکتر فاطمه خسروی شادمانی، دکتر مینا سادات مساوات و دکتر روناک میلادی بانوانی هستند که در انجام تحقیقات کووید 19 مشارکت داشته و موفق به انتشار مقاله شده اند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای این عزیزان افزود تاریخ 11 فوریه توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به عنوان روز جهانی زنان و دختران در علم، برای اهمیت نقش زنان و دختران در علم و فناوری انتخاب شده است.

علاوه بر این مدیر اطلاع رسانی پزشکی اعلام کرد که نام سرکار خانم دکتر زهره رحیمی با H-index  معادل 27 و خانم دکتر لیلا حسین زاده با H-index  برابر با 16 در میان اعضای هیات علمی با  H-index بیشتر از 15 به چشم می خورد.

گفتنی است از تاریخ 22 دسامبر سال 2015 میلادی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای گرامیداشت نقش مهم زنان و دختران در علم و فناوری 11 فوریه را به عنوان “روز جهانی زنان و دختران در علم” انتخاب نمود.

لیست مقالات و نام بانوان هیات علمی نویسنده این مقالات را اینجا ببینید.

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید