اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و کسب رتبه درخشان جهانی

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و کسب رتبه درخشان جهانی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه خبرداد: برای اولین بار در تاریخ دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه تحقیقات و در حیطه پزشکی بالینی در رده ۲۰۱ تا ۳۰۰ دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

جناب آقای دکتر فرید نجفی با اعلام این خبر گفت: این درخشش در رتبه بندی موضوعی ۲۰۱۹ نظام رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای منتشر شده و ۳۲ دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در حوزه‌های مختلف حضور پررنگی دارند.
 وی بیان کرد: برابر این رتبه‌بندی معتبر جهانی، در حوزه علوم پزشکی (پزشکی بالینی)، نام دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با قرارگرفتن در کنار دانشگاه‌هایی همچون تهران، مازندران و بقیه الله (عج) در این رتبه‌بندی در جایگاه ٢٠١ تا ٣٠٠ جهانی اعلام شده است.
 به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه فقط چهار دانشگاه علوم پزشکی کشور در این محدوده جای گرفته‌اند و دانشگاه‌هایی همچون ایران، شهید بهشتی، مشهد و کرمان در رده ۳۰۱ تا ۵۰۰ این رنکینگ جهانی قرار دارند.
 آقای دکتر نجفی اظهار داشت: این دسته‌بندی شامل شاخص‌هایی چون تعداد مقالات PubMed و ISI، تعداد استنادات، درصد مقالات بین‌المللی و مقالات چاپ شده در ۲۰٪ مجلات برتر است.
 وی این افتخار بزرگ را حاصل سالها تلاش محققین و دست اندرکاران دانشگاه دانست و گفت: به همه اعضای محترم هیأت علمی، کارکنان و اعضای محترم هیأت رییسه، رؤسای محترم دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی در ادوار گذشته تا حال تبریک می‌گویم.
۱۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید